Är du finna det svårt att behärska din Warrior? Du har kommit till rätt ställe, Warriors är en mycket enkel och ändå komplex klass, och många vet inte hur man använder dem på rätt sätt. Warriors är mest känd för sina tank förmågor, men bör inte underskattas, för de kan förstöra sina fiender i ett fåtal mäktiga strejker när du vet vad du gör speciellt i PvP
Steg
- 1Välj ett lopp. Ärligt talat är det inte så stor roll i det långa loppet om du inte är mycket allvarligt om PvP / PvE, men det finns några få förmågor som stöd krigare.
- Människor är bra på PvP. De får en 10% till rykte vinst de har en 3 + Expertis Betyg för Svärd och Maces, vilket hjälper dig att hålla inför gänget, de har en passiv förmåga som kallas Perception som ger dig en bättre chans att se stealthed mål. Det gör att du kan se de där irriterande skurkar och druider innan de kan attackera dig. De har också en av de bästa rasliga förmågor för PvP, varje man för sig själv. Detta drag är identiskt med slutspelet prydnadssaker människor använder för att få ut av varje folksamlingar rörelse i spelet.
- Dvärgar har Stoneform som ger 8 andra immunitet mot sjukdomen, blöda effekter, och gift, ökar också armor med 10%. Det ger en 10 till frostbeständighet, (typ av försumbar).
- Draenei har en mycket stark plundra ras - en passiv aura som ökar andra partimedlemmar chans att träffa med 1%. Denna 1% blir viktigt i high-end räder, eftersom de flesta hjul faktorn här slår rating i sina redskap val. Dessutom är 1% hit rating viktigt för en krigare, eftersom det öppnar upp andra gem / förtrolla alternativ såsom uthållighet eller styrka. Den andra stora ras de har är en läka med tiden (Hot). Denna heta är ganska trevligt på låga nivåer för soloing. På högre nivåer blir helande marginell, men när de kombineras med hälen beviljats av hög nivå Herbalism, kan det räcka i en nypa eller stöd med snabb drar samtidigt soloing som ett icke-läkande klass, om du inte har spec'd in Bloodthirst.
- Tauren är förmodligen ditt näst bästa valet, är 5% utöver bas hälsa mycket användbar, och deras Warstomp förmåga (stun mål i ett område) kan få dig ur några klibbiga situationer, är en mycket förbisedd förmåga den 8 yard närstridsräckvidd, detta kan vara CLUTCH i PvP.
- Troll är bra om du vill vara ett raseri krigare. Trolls få en bonus hälsa regeneration - på högre nivåer denna förnyelse blir marginell. Emellertid Trolls mottar även en ökning attack hastighet som är mycket användbart.
- Undead tecken börjar med Will av Forsaken förmåga, vilket är praktiskt i många senare boss möten. Warriors få innately Death Wish, men som kan användas i varje hållning. Kommer av Forsaken har vissa fördelar, men till stor del är från fall till fall för en Undead Warrior. Cannibalize är ganska användbart när questing, eftersom du inte behöver ta så mycket mat att återställa förlorad hälsa (men roligt när de används på andra spelare!), Och vattnet andning kan vara användbart om särskilda uppdrag - där du måste döda mobs under vattnet - och +200% tid att andas under vatten kommer att spara dig vilotid.
- Människor är bra på PvP. De får en 10% till rykte vinst de har en 3 + Expertis Betyg för Svärd och Maces, vilket hjälper dig att hålla inför gänget, de har en passiv förmåga som kallas Perception som ger dig en bättre chans att se stealthed mål. Det gör att du kan se de där irriterande skurkar och druider innan de kan attackera dig. De har också en av de bästa rasliga förmågor för PvP, varje man för sig själv. Detta drag är identiskt med slutspelet prydnadssaker människor använder för att få ut av varje folksamlingar rörelse i spelet.
- 2Välj en talang träd att specialisera sig på:
- Arms är generellt för PvP, men kan även användas för PvE mycket effektivt med rätt talang val och en koppling med ilska. På de lägre nivåerna, kan tecken med släktklenoder (boa), espescially de två-handed vapen, vill spec in vapen på grund av det stora antalet omedelbara attacker som bygger på vapen skador - Overpower och Rend vara dina två stapelvaror drag. Vid 15, bör tecken plocka omedelbart upp "Overpower" skåra som tillåter användning av Overpower om en attack är parerade. Det, tillsammans med Rend talang i armar, kommer att säkerställa att Overpower är upp nästan 100% av tiden - andra talanger kommer att säkerställa att det finns en 50% crit chans. Armor penetration och styrka är bundna som de viktigaste statistik för denna spec, med brådska inte är riktigt lika viktigt.
- Fury är de facto "DPS" spec för PvE, men miles värre i PvP. Titans Grip är en kraftfull förmåga som gör att Warrior till dubbla svinga tvåhandsvapen, på bekostnad av en 10% skada minskning. Men alla av spelets högsta top-end vapen är två-handed, gör Titans Grip en kraftfull förmåga i kombination med förmågor som Whirlwind, som slår upp till 4 närliggande mål med både vapen. I denna spec, hit och kompetens blir viktiga statistik att fokusera på, men styrkan bör ändå vara din primära bekymmer.
- Skydd krigare är tankar. De tar skada, och skydda den part från att ta skada istället. Tankar behövs för varje enskilt fall. För tank ändamål, är Skydd ensam spec. Warrior tankar är fortfarande de mest solida enda mål stridsvagnar i spelet, eftersom de kan generera hot helt enkelt, och kan hantera inkommande skada lättare än de flesta andra klasser. Där Paladins tenderar att drabbas av längre en kamp pågår, Warriors tenderar att generera mer hot som kampen fortskrider tack vare sin "procs" och konstant Rage generation.
- Arms är generellt för PvP, men kan även användas för PvE mycket effektivt med rätt talang val och en koppling med ilska. På de lägre nivåerna, kan tecken med släktklenoder (boa), espescially de två-handed vapen, vill spec in vapen på grund av det stora antalet omedelbara attacker som bygger på vapen skador - Overpower och Rend vara dina två stapelvaror drag. Vid 15, bör tecken plocka omedelbart upp "Overpower" skåra som tillåter användning av Overpower om en attack är parerade. Det, tillsammans med Rend talang i armar, kommer att säkerställa att Overpower är upp nästan 100% av tiden - andra talanger kommer att säkerställa att det finns en 50% crit chans. Armor penetration och styrka är bundna som de viktigaste statistik för denna spec, med brådska inte är riktigt lika viktigt.
- 3Håll som rasar upp! Allt en krigare behöver är hälsa och han är bra-att-gå. Du bygger ilska genom att ta skada, vilket ger skador, och använder rage-ger förmågor såsom Bloodrage. Du kan använda alla offensiva (skador orsakar) förmåga att vinna ilska, liksom Charge i början av en kamp för att generera en bra mängd rage att börja med.
- 4... Men inte för dig! Samtidigt med din ilska upp är ett självklart måste, vara rage-capped (speciellt Fury och vapen) är egentligen inte en bra sak. Exempel: Om din vita närstrid auto-attack skulle ge dig 30 rage, men du är vid 95 rage, du bara få 5 och missar den andra 25. Samtidigt som rage svalt sätter din förmåga att stanna, att ursinne utjämnade avfall dina potentiella resurser. Att dumpa din ilska, det finns alternativ: Uppdatera ditt rop buff, Cleave, och vanligast, Heroic Strike. Heroic Strike brukar spammad medan tank för att hålla hot och dumpa rage (som den ständiga skada som åsamkas dig håller dig raseri tak), men i en DPS träd, kan det vara en bra idé att slå Heroic Strike när du ser din ilska om att cap. Kom bara ihåg att HS genererar en hälsosam mängd hot, så var noga med att inte dra mobs från tanken.
- 5Få rätt växel. Gear är att en krigare som trollformler är till en mage. Du vill leta efter redskap som ger dig + att styrka (str) + till Stamina (sta) + till Defense Rating (endast tankar bör verkligen vara ute efter detta vid 80), + att attackera makten och + för att slå rating, men agility kan vara mycket användbart även för + krit, men är inte ett prioriterat stat. Du behöver inte oroa dig, försvar, attack makt, eller hit rating förrän runt lvl 60-80, dock. Dessutom ger styrka du attack makt, ger attack power dig mer DPS (skada per sekund). Mer uthållighet ger mer hälsa. Hälsa är mycket viktigt för krigare. Warriors bär mail tills lvl 40, då de kan bära platta. Ett råd är att börja leta efter Plate rustning tidigt - plattan börjar sjunka i nivå 35-40 fall, men kan hittas på auktionshuset mycket tidigare. Armor är viktigt att krigare också. Mer pansar ger en högre reduktion till fysisk skada, vilket förlänger ditt liv. (Edit: 14 attackpower = 1 dps base white skada krigare, en styrka bidrag 2 attackpower därför en styrka ~ 0.14 dps 7 styrka lägger en dps Även talang bygga och krit ränta kan öka den slutliga dps utgång, (förmågor.... ingår) det är långt ifrån de värden som anges ovan.
- 6Alltid bära en sköld, och ett 1h vapen. Dessa kan komma till hands för hård-till-solo uppdrag där du behöver för att överleva längre än om du hade 2 1-handed vapen eller en 2-handed vapen
Tips
- Om du spelar en Undead Warrior, kom ihåg att din kannibalism skicklighet gör att du snabbt kan komma till full hälsa (eller i närheten) när den används nära Humanoid eller Undead lik.
- Om du är dps rollen med en part (PvE endast) använda heroiska strejk så mycket som andra förmågor, Det ger en stor mängd hot mot mobben, och om tanken inte har så mycket aggro, kommer du att vara näst på Threat mätare så att fokus inte ligger på healers eller annan part / raid Squishies.
- Försök att tilldela dina hot-nycklar till tangenter på tangentbordet. Även om detta inte kan gynna dig så mycket när tank, är PvP situationer görs mycket enklare om du vet att skjuta 3 kommer hamstring att oseriösa som tävlar.
- Warriors med inte så stora redskap har stuvad andra klasser med bra blues eller epos, det handlar om hur väl du vet hur man spelar din klass.
- Veta när fienden slår till, alltid se efter var du fienden attackerar från och alltid titta på din hälsa.
- Fury krigare har en förmåga kallas Bloodthirst. (45 * Attackpower/100) Så 2000 attack power (45 * 2000 = 90.000 / 100 = 900) Det innebär att varje Bloodthirst erbjudanden 900 skador. Det är en omedelbar attack som helar dig 3 träffar senare, inte illa för 30 rage. Fury Warriors kan hantera en vansinnig mängd skada i PvE. Nackdelen är att de inte får in fall så lätt. Arms krigare är bättre på tank om du vill behålla DPS (Arms Tanking kommer inte få dig långt slutspelet om inte kanske en back-up Off-tank)
- Kommer du ihåg när tank att du är där för att skydda resten av din grupp från att ta täten av skadan. Holding aggro är ett mycket svårt arbete. Vid tankning användning defensiv hållning. Använd färdigheter som Sunder rustning, heroiska strejk, hämnd, och demoraliserande rop. (Sunder 2-3 gånger, låg på en heroisk strejk, Sunder 2-3 gånger, demo och heroiska strejk, hålla Sundering var 10-20 sekunder. Denna taktik kommer att hålla generera hot mot dig, som håller uppmärksamheten bort från hjulen. ) Om du har Devastate (> = 41 poäng till skydd) använder den för att återställa timern Sunder Armor. Som i patch 2.3 ödelägga stackar ett nytt Sunder upp till max 5 - göra Sunder mindre val för samma mängd rage (beroende på det faktum att du får vapen skador också från ödelägga - vilket kan också krit). Använd Shield Block varje sekund det finns så kommer det att hålla u från att ta förkrossande slag och håller hämnd i "q" som ska användas. (Glöm inte Shield Slam)
- Du kan också gå till Black Fathom djup och Quest for the Outlaw Sabre. The Outlaw Sabre är en enhandsfattning 19.0 dps svärd, som förmodligen kommer att utklassa en 2hander på samma nivå.
- När du är fortfarande i låga nivåer, det finns två instanser som kan hjälpa du redskap din krigare för tank. Om du kör Shadowfang Keep, har du chansen att få Commander Shield, och som kan pågå till mitten av 30-talet - var du vill uppgradera till ledning av den scharlakansröda befälhavaren på Scarlet Monastary.
- Lär av dina misstag, om du inte är säker på vad jag ska göra i varje situation fråga någon som är mer erfaren förväg.
Varningar
- Använd vapen för PvE om din utrustning är inte så bra. När du har bättre utrustning, men det är OK att byta till raseri på grund av de ökade DPS ditt redskap ger dig senare i trädet.
- Endast någonsin tank i Protection spec. De övriga specs, vid 80 Heroic nivå, kommer helt enkelt inte generera tillräckligt hot för att vara konkurrenskraftiga och hålla mobs tränade på dig istället för DPS klasser.
- Kommer du ihåg när tank att du är där för att skydda resten av din grupp från att ta täten av skadan. Holding aggro är ett mycket svårt arbete. Vid tankning användning defensiv hållning. Använd färdigheter som Sunder rustning, heroiska strejk, hämnd, och demoraliserande rop. (Sunder 2-3 gånger, låg på en Heroic Strike, Sunder 2-3 gånger, demo och heroiska strejk, hålla Sundering var 10-20 sekunder. Denna taktik kommer att hålla generera hot mot dig, som håller uppmärksamheten bort från hjulen. ) Om du har Devastate (> = 41 poäng till skydd) använder den för att återställa timern Sunder Armor. Som i patch 2.3 ödelägga stackar ett nytt Sunder upp till max 5 - göra Sunder mindre val för samma mängd rage (beroende på det faktum att du får vapen skador också från Devastate - vilket kan också krit). Använd Shield Block varje sekund det finns så kommer det att hålla dig från att ta förkrossande slag och håller Revenge kö som ska användas. (Glöm inte Shield Slam). Innan erhålla Devastate, investera några guld i Sunder Armour Glyph. Denna glyph gör Sunder Armour att slå ett extra närliggande mål. Detta ger dig en "2 för 1" effekt på dina Sunders, effektivt halvera kostnaden för förmågan.
- Använd vapen för PvP på grund av dess instant-cast förmågor du kan använda för att Debuff spelare. Fury fungerar bra men inte lika bra som armar.
- Om du spelar en Undead Warrior, kom ihåg att din kannibalism skicklighet gör att du snabbt kan komma till full hälsa (eller i närheten) när den används nära Humanoid eller Undead lik.