Har du någonsin gått till slagfältet och gjort något annat än dö? Så alla har. Dessa tips kommer att hjälpa dig och ge dig en vinnande kurva!
Steg
- 1Arbeta som ett team. När man är ute på fältet eller hemma bas, klibbar ihop är bäst. På så sätt kan de olika typer av spelare funkar alla tillsammans. I PvE, dessa typer är:
- Tank: Håller aggro med de onda. Warriors, skydd Paladins och bear-form druider passar här.
- DPS Dealer: erbjudanden massor av skador snabbt och effektivt. Rogues och magiker är vanliga exempel.
- Healer: Läker och återupplivar andra allierade. Präster, Paladins, druider och shaman är alla klasser som kan läka.
- Pet class: Har ett husdjur att hålla aggro för dem medan de kastade på avstånd. Jägare och warlocks är bra exempel.
- Hybrid: En klass som inte är specialiserade på någon sak. Paladins, druids, och shamaner är exempel.
- 2Men i warsong gulch PVP, dessa typer är:
- Aggro Magnet: Varje klass som kan läka och läker. Healing är nummer 1 hur du kan hjälpa ditt lag vinna WSG för det mesta, om du kan göra det, och gör det också kommer att garantera din snabba nedläggningen. Paladins kan faktiskt göra sig till utmärkta aggro magneter genom att använda en nedlåtande emote (/ oförskämd, / spotta, / medlidande, / shoo, / förolämpning), och sedan gjutning Divine Shield. Minst två ledamöter i motståndarlaget kommer futilely attackera dem tills de blir sårbara.
- CCER: En klass som kan ta fiender ur striden via folksamlingar. Sedan BG åtgärder, speciellt vid 70, är så snabb, är alla CC lika effektivt som att döda dem, och du måste vara en jävla idiot för att släppa en CC'd fiende. CC: s inkluderar polymorf (Mages), SAP (Rogues), viltvård (jägare) och rädsla (trollkarlar). Om du ser en fiende inuti en gigantisk isblock de är antingen cc'd eller osårbar. Slå inte dem. Om de har lila spiraler över deras huvud, om de är i brand, eller har ett spår av is efter dem, eller om de är ett får, sköldpadda, eller gris, inte träffar dem. Vänta tills alla deras vänner är döda, sedan gänget upp på dem.
- CrowdBreaker: Den som effektivt kan skingra en folkmassa, oftast genom AOE rädsla, men ibland genom potenta AOE skada (orsakar driven spridning). Präster kan göra detta enklast, då Warriors (Intimidating Shout) och warlocks (Howl of Terror), slutligen, ett väl-växlad (läs: Tier-4 (och upp) skador epos) mage kan skrämma fiender ur ett område på ett effektivt sätt. Används för att bryta upp en skara försvarar en flagga, eller eskortera en flagga-bärare.
- Carrier: Någon tag i fiendens flagga. Du bör ha minst en av två kvaliteter att försöka detta: hållbarhet eller hastighet. Hållbarhet betyder inte 6k hp, betyder det 10k + hk, om du är en squishy (Mages [om du inte är en brand mage, med blixtrande hastighet, 10k hp och runt 420ish motståndskraft], Warlocks, präster, etc.) don ' t prova detta. Om du är en krigare / prot paladin / feral druid, bära all din bästa HP grundmursskydd redskap och ta en vän, om du är en druid, skurk, eller jägare, gör dig redo att sätta på afterburners. Observera att en feral druid har massor av hk, snabba i katten blankett för för tunneln och resor formen av det. Detta innebär att även om du är en högre lvl, om han inte är mycket låg bör du låta honom ta den till basen och ge dig det om det behövs.
- Escort: Någon hjälper bäraren att göra det över fältet vid liv. Paladins är unikt väl lämpad att göra detta eftersom de a) kan läka, b) kan dispell nästan allt, c) kan göra bäraren immun mot avtagande effekter, och d) kan göra sig helt osårbar samtidigt, befriar dem att koncentrera på ac. I grund och botten, men bör du antingen kunna läka, påskynda flygbolaget, eller bota honom, eller någon kombination därav, om du vill att eskortera honom. Crowdbreakers kan också göra bra ledsagare, men företrädesvis de kommer att vara präster eller magiker.
- Flagga Room Försvarare: Detta är någon som läger flaggan rummet och vem är målet är att döda intrepid nationella flygbolag. Rogues och excellerar i denna roll, eftersom de kan få hoppa på angriparna. druider är också bra här gör att deras spårning förmåga i katt form och att kunna smyga och hoppa på angriparna (de kan göra så mer effectivly om de har vilda laddning talang). Shamaner gör bra här också med earthbind till långsamma fiender. Jägare är också bra för deras viltvård, spårning, och saktar förmågor.
- Ramp och Tunnel Defender: Någon som främsta mål är att störa en mötande offensiv och försöka ta ut stöd flygbolaget. Samordna denna roll med flagga rum försvar är mycket effektiv. En bra Ramp och Tunnel Defender kan sträng ut och bära ner en offensiv, så att de lätt kan plockas bort av försvararna sjunker Room. Denna roll är också ansvarig för att en infångad flaggan inte göra det till mittfältet. Warlocks och Shadow Präster excellerar i denna roll på grund av sina prickar och tysta förmågor mot healers. Jägare och magiker gör väl på grund av deras cc och bromsar förmågor. En viktig taktik för Ramp och Tunnel Defense är att stanna mobil och inte får fastbunden, är denna taktik skiljer sig från det "springa i mitten och HKs gård" taktik. En bra Ramp och Tunnel Defender är också möjlighet att anmäla försvarare Flag Room av inkommande nummer och klasser, med särskild anmärkning till potentiella nationella flygbolag.
- 3Känn din fiende. Du kan inte läsa deras tankar, men du kan gissa vad de ska göra. Om du tror att du vet, föreslå din idé till gruppen. Om de inte tror det, fråga dem varför. Du kommer förmodligen lära sig något!
- Lär där det andra laget gillar att gömma sig med flaggan, så att du kan ta i ett team för att smyga runt deras bas och rädda flaggan.
- 4Prata och lyssna. Prata när du vet vad du talar om, eller när du har frågor. Skriker saker som, "Jag är så cool!" i chatten är i allmänhet inte godtas. Du bör inte vara alltför allvarligt, men inte bli galen. Också inte kritisera andras idéer. Om du inte gillar det, berätta varför och vara redo att föreslå ett bra alternativ. Kommunicera fiendens positioner, * speciellt * deras flagg bärare, är mycket kritisk. Det är också bra att redovisa vilka klasser det-är "3 war 2 rogue 1 präst EAST flag" är ett utmärkt exempel på ett koncist budskap som snabbt kan skrivas ut som berättar alla i ditt team exakt var din flagga är på väg och vad som kommer behövas för att hämta det. Om du precis har gripit fienden flaggan, kommer alla i ditt team vet det så "JAG HAR FLAG" är inte användbart. Men "gå sin ramp sedan mitten BEHÖVER Escort" eller "tunnel" är båda goda exempel på koncisa budskap. Förnuftig användning av CAPS hjälper uppmärksamma ditt budskap, men alla lock meddelanden kommer att mer sannolikt att ignoreras, så försök att kapitalisera viktiga höjdpunkter i din slagfält kommunikéer.
- 5Generellt sett, bara attackera dem du kan hantera. Gör saker som du vet att du kan göra. Om du kör på fältet med två andra killar och möter alla spelare på det andra laget kör torwards dig, svara inte genom att attackera! Ring för hjälp och försök attacker folksamlingar eller förmågor om du kan. Men om du har möjlighet att distrahera huvuddelen av fiendens laget med en "lätt döda" bara tillräckligt länge för att säkerställa att din flygbolaget lyckas eller åtminstone får till en healer, kommer ditt offer troligen vara värt.
Tips
- Ha kul!
- Kom ihåg att detta är ett spel. Många gånger en spelare agerar alltför allvarligt och alla andra börjar ogilla honom eller henne. Detta skär ner din teamwork och förtroende. Bara ha kul.
- Vissa förbrukningsvaror (gratis action potions, snabbhet potions, whipperroot knölar från Felwood) i kombination med vissa poster (Swift stövlar, utsmyckade Mithril stövlar, handskar i havet) kan ge stora fördelar för klasser som vanligtvis inte har sådana förmågor.
- Rogues och druider gör goda flagga löpare. Shaman och även magiker kan också göra bra flagga löpare, med lite träning och rätt förmågor.
- Dela information med dina lagkamrater, till exempel när din flagga bärs av det andra laget, eller om du ser någon smyga in till din bas.
- Använda nät och andra folksamlingar föremål för kontroll om du kan.
- I händelse av ett dödläge, montera en samordnad brott mot dem som håller din flagga. Inte sippra inte i en-för-en.
- Att döda vid slutet av en strid kommer inte påverka din heder eller fraktion rykte, men använder / afk eller få slut på striden pågår kommer att hindra dig från att få någon ände-battle bonus ära samt hålla dig från att få en battle token.
- 2 Flag Room Defenders och 1-2 Ramp och försvarare Tunnel gör ett ljud försvar.
- Montering ett effektivt försvar är lika viktigt som att ha en bra offensiva laget.
- --------
- Använd buff hastighetsökning i ditt lags tunnel defensivt. Det är mycket mer troligt att en fiende kommer att använda det rusar ut ur tunneln och komma förbi ditt försvar. Om du ser det och du försvarar, använd den. Återigen, detta är viktigare vid lägre nivå parentes, när klasser har färre hastighet-öka förmågor. En break-away kan leda till en fiende flagga cap.
- Effektivt försvar vet hur man separera flygbolaget från hans / hennes stöd genom cc och sakta förmågor.
- Lita på färdigheter innan växeln. Vissa spelare är helt inriktad upp, och andra inte. Bättre redskap är användbart, naturligtvis, men du behöver inte ha fantastisk redskap för att vinna. Dekorerad ut men okvalificerade tecken kan dödas av en skicklig spelare med sämre utrustning.
- Inte ut-köra din eskort (er) om du har flaggan. Detta är särskilt viktigt vid högre nivå parentes, när många klasser har hastigheten öka abilties. De kommer att hitta dig! På de lägre nivåerna, har en druid i resor formulär eller en shaman i spöke varg bildar en hygglig chans att en break-away.
- Taket är i allmänhet en mycket fast plats att hålla flaggan. Det tar fienden längre tid att komma dit och har mer skyddande punkter. Kyrkogården ska endast användas när ditt lag är svag och inte har några andra alternativ. Spelare kommer respawn där, vilket ger fler nummer för defensiv, men terrängen är mycket öppen.
- Försök att inte döda alltför många motståndarna på första körningen för flaggan. Det bryter upp ditt brott och spelarna respawn inom 30 sekunder eller mindre. Det betyder att de är inom räckhåll när flygbolaget försöker få tillbaka över fältet.
- Om du är skadad, kan du fylla på hälsa och mana i stugan framför kyrkogården. Använd detta är att du kan.
- Om du hittar dig själv utan ledsagare, hålla sig till de avlägsna sidorna av slagfältet.
- Om du har flaggan och spännande till höger, gå inte genom kyrkogården såvida fienden har få eller inga döda spelare. Det är snabbare, säker, men fiender ofta respawn där och kan stoppa din körning.
- Healer ledsagare bör använda korta och långa effekt trollformler på FC.
Varningar
- De flesta människor som går till WSG är vanligtvis 6 eller fler nivåer över den lägsta tillåtna nivån i WSG. dvs: 46,59 och 27. N
- Normalt folk skulle vilja gå in i striden på en högre nivå i konsolen de är så att de kan döda människor lättare eller överleva längre, Fästena är: 10-19, 20-29, 30-39, 40-49, 50 -59 (51-60 för AV), och 61-70.
- Tappa inte din ande om du dör eller blir slagen. Prova, prova, prova!
- Blockerat låsläge kan uppstå om båda lagen montera en 100% defensiv eller offensiv strategi resulterar i extremt långa och smärtsamma lekar. Om ditt lag är i ett dödläge som man inte kan bryta, överväga att ge upp poängen och anta en mer balanserad strategi nästa gång.
- När du är i ett dödläge, gör mycket noga med att kontrollera motsatta fraktionen tak eftersom detta är ett mycket troligt flagga position.
- -------------
- UPPDATERING: Som av Cata, har konsolerna ändrats. De är nu 10-14, 15-19, 20-24, 25-29, etc. Så striderna kommer att vara en mycket mer rättvis. Naturligtvis blir det mindre kul för vissa också.:)
Saker du behöver
- Sunt förnuft. Om du fortsätter att dö eftersom du försöker solo allt, kommer du att förlora kampen om ditt lag!
- Teamwork.
- Vet styrkor och svagheter i din klass. Om du kan läka, vara beredd att stödja flygbolaget om det behövs. Om du inte är en druid och det finns en närvarande i gruppen, vara beredd att passera flaggan iväg till druid, såvida han är den lägsta i hållaren, för då druid kommer att bli föremål för att ta hårda träffar från motståndarlaget sida.