Wku

Hur man använder Google Earth flygsimulator

Om du har Google Earth version som släpptes den 20 augusti 2007 eller sent, har du tillgång till en flygsimulator. Google Earth flygsimulator är en flygsimulator som använder Google Earth satellitbilder som grund för en mer realistisk upplevelse. Beroende på systemet, kan den nås genom att trycka på Ctrl + Alt + A, Ctrl + A, eller Kommando + Alternativ + A och sedan trycka på Enter. Efter denna funktion har aktiverats minst en gång den visas under menyn Verktyg. Sedan v4.3, är alternativet inte längre döljas automatiskt. För närvarande är endast F-16 Fighting Falcon och Cirrus SR-22 är det enda flygplanet som kan användas, förutom en hel del flygplatser. Detta kommer att bli mycket roligt när du får kläm på det.

Steg

Hur man använder Google Earth flygsimulator. Upprätta dina inställningar.
Hur man använder Google Earth flygsimulator. Upprätta dina inställningar.

Starta flygsimulatorn

  1. 1
    Öppna simulatorn. Öppna den nedrullningsbara menyn Verktyg i det övre verktygsfältet i Google Earth.
    • Om du har en tidigare version än v4.3, tillgång flygsimulatorn genom att trycka på Ctrl + Alt + A, Ctrl + A, eller Kommando + Alternativ + A och sedan trycka på Enter. Efter denna funktion har aktiverats minst en gång, visas den under menyn Verktyg.
  2. 2
    Upprätta dina inställningar. Ett litet fönster ska nu öppnas upp. Det finns tre delar till denna: flygplan, startposition och joystick.
    • Flygplan - Välj flygplanet du vill flyga. Den SR22 är ett långsammare plan och lättare för nybörjare medan F-16 är mer medel till expertanvändare. I den här guiden använder vi F-16 som ett exempel.
    • Börja Position - Du kan antingen den aktuella vyn, start från en flygplats i en storstad eller din senaste position på flygsimulatorn. Nybörjare bör använda flygplatsen i New York.
    • Joystick - Markera rutan om du använder en joystick för att styra ditt flygplan.
  3. 3
    Längst ner i rutan klicka på "start flight".
  4. 4
    Vänta några sekunder för kartan att ladda.
  5. 5
    Välj alla flygplatser du kommer att landa på regelbundet. Eftersom det är nästan omöjligt att se banorna utan hjälpmedel, ta varje bana du kan landa på, och rita en bana längs banan. Gör banorna i olika färger och ställ in bredden på 5mm. Banorna är mycket tydligt i luften nu.
  6. 6
    Öppna sidofältet. Slå på Borders / Etiketter och Transport. Återigen, detta är för att hjälpa dig att navigera.

Använda HUD

  1. 1
    Erkänn HUD. På skärmen, bör du se en massa gröna grejer. Detta är din HUD eller (heads-up display).
  2. 2
    Bekanta dig med HUD.
    • Börjar medurs på toppen är din hastighet i knop. nästa på toppen är din väg som en kompass. längst till höger på skärmen finns en liten knapp som säger "Exit flight simulator". Klicka på denna om du vill avsluta simulatorn helt. Nedanför finns ett nummer på toppen av några rader som säger 0. Detta kommer att förändras och det är din vertikala hastigheten i fot per minut. Ibland kommer det att bli negativ, vilket innebär att du går ner.
    • Därunder är din höjd i meter över havet. Just nu är det bör vara 4320.
    • I mitten av skärmen är en båge med lite andra grejer. Detta är din huvudsakliga HUD. Bågen är din bank vinkel. De parallella linjerna är planen vinkel i grader, så om det står 90 då du pekade rakt upp och stagnerar.
    • Längst ned till vänster kommer att vara en låda. Den vänstra sidan är gasreglaget. ovansidan är skevroder. Den högra sidan är hissen, och botten är rodret.
    • Ovanför detta är idag inget annat än det är här din flik indikatorn kommer att vara i procent och din landningsställ status att bli. SR22 har fasta redskap så att du inte behöver oroa dig för det.

Styra planet

  1. 1
    Vet att kontrollerna är inverterade. Tittar upp och ner är inverterad, så om du flyttar musen lägre ner på skärmen så näsan kommer slå upp, och vice versa.
  2. 2
    Förbered för avfärd. Om ditt flygplan börjar röra sig åt sidan trycker på "," för att flytta till vänster och "." för att gå till höger.
  3. 3
    Ta bort. Klicka och tryck sedan på Page Up för att öka drivkraften och flytta flygplanet längs startbanan. När din plan är att flytta, flytta musen nedåt. Den V1 hastighet F-16 är 280 knop. Vid 280 knop, bör planet lyft i luften.
  4. 4
    Sväng höger. Flytta markören till höger tills marken är direkt till höger, sedan flytta markören till botten av skärmen. Detta kommer att leda till att du vända dig till din rätt.
  5. 5
    Sväng vänster. Flytta markören till den vänstra sidan av skärmen tills marken är direkt till vänster, sedan flytta markören till botten av skärmen. Detta kommer att leda till att du vänder till vänster.
  6. 6
    Fly uppåt. Vinkla upp genom att flytta markören till botten av skärmen.
  7. 7
    Fly nedåt. Snett ner genom att flytta markören till toppen av skärmen.
  8. 8
    Om du vill lämna, helt enkelt trycka på escape-tangenten.

Landing

  1. 1
    Fly mot flygplatsen du vill landa på. Öka kraften till maximal inställning, dra tillbaka växel och klaffar. Du bör vara cruising på cirka 650 knop.
  2. 2
    Rada upp banan. När du är redo att landa, rikta flygplanet så att den väg du har ritat (banan) är helt vertikal och i mitten av skärmen.
  3. 3
    Minska hastigheten helt. Håll ned "Page Down" för att sänka din hastighet. Du förlorar dragkraft omedelbart.
  4. 4
    Tryck F för att öka luckan inställningen. Detta bromsar flygplanet. Detta kommer också att göra det lite svårt att styra. Öka till klaffar 100%.
  5. 5
    Utdrag landningsställ genom att trycka på "g"-knappen. Detta gäller endast för F-16.
  6. 6
    Sakta börjar att flytta markören upp så du vinklar ner.
  7. 7
    Håll ett öga på din höjd.
  8. 8
    När du är en bra bit bort från flygplatsen, se till att du är långsam nog att landa. För F-16, är denna hastighet runt 260 knop. Om du går fortare än detta, kommer du att krascha.
  9. 9
    Gör den slutliga nedstigningen långsamt. När du är ungefär en 100 eller så meter över marken gör att du sakta gå ner. Detta är den del där du är mest sannolikt att krascha. Medan landar du kan slå i marken och studsa upp men bara långsamt gå ner igen. Se till att du går ner mycket ytligt.
  10. 10
    Avsluta kraschen. Skulle du kraschar, visas en ruta som ger dig möjlighet att avsluta eller återuppta flygningen.
    • Om du återupptar flight du kommer att börja igen direkt över var du kraschade. Bara upprepa föregående steg.
  11. 11
    Ta planet till ett fullständigt stopp. Vid det här laget bör du ha landat men du fortfarande flyttar. Tryck bara på båda "," och "." tangenterna tillsammans och du kommer sakta ner till ett fullständigt stopp på några sekunder.

Tips

Varningar

  • Du kan bli yr göra detta. Om du inte trycker bara på mellanslagstangenten och ta en paus.
  • Detta är inte god sed för verklig flygning.

Saker du behöver

  • Dator med mus och tangentbord
  • Google Earth (Version släpptes den 8/20/2007, eller senare)
  • Tillgång till Internet