Wku

Hur man börjar lära sig Adobe Flash

Flash är ett flexibelt program där du kan skapa något interaktivt innehåll för webb eller bara för ditt eget bruk. Någonsin tittat på de flash-spel på internet och undrade hur de är gjorda? Tror du att du har en idé till ett spel och vill göra det? Eller vill du skapa en riktigt cool animation exakt hur du vill ha? Då måste du lära dig att använda Adobe Flash.

Steg

Hur man börjar lära sig Adobe Flash. Först måste du faktiskt verktygen.
Hur man börjar lära sig Adobe Flash. Först måste du faktiskt verktygen.
  1. 1
    Först måste du faktiskt verktygen. Blinka i det här fallet. Den senaste versionen är Flash CS6. När man tittar på prislappen du bara kan glömma den här idén helt, men tänk på att du kan ladda ner en gratis 30-dagars testversion från Adobes webbplats ( http://www.adobe.com ).
    • Alternativt kanske du vill titta på att få en äldre version av Flash (antingen Flash CS3, CS2, CS, 5, MX, eller 2004.) De kommer att vara mycket billigare om du kan hitta dem, men Adobe är mycket proaktiv om att ta bort alla gamla versioner av hyllorna i dag en ny version släpps.
  2. 2
    När du först öppnar blixt upp, kan gränssnittet tyckas lite skrämmande. Om du har använt Photoshop, Fireworks eller någon annan av Adobes produkter gränssnittet kommer att bli mer bekant. Bekant med verktygsfältet på vänster sida. Vänj dig vid allt det gör. Tidslinjen kommer att vara kärnan i din flash innehåll. Den ligger högst upp på skärmen nedan menyn.
    • Tidslinjen består av lager. Lager går över toppen av varandra, även att göra innehållet mindre förvirrande. Du kan låsa lager för att stoppa oavsiktlig redigering av andra och smärtsamma misstag.
    • Tidslinjen använder också ramar och keyframes. Keyframes skapas med F6-knappen och normala ramar skapas med hjälp av F5. Keyframes används när något ändras. Ramar hålla samma innehåll på ramen.
  3. 3
    Du måste bestämma vilken typ av Flash-användare kommer du att bli. Antingen en animatör eller programmerare / actionscript användare. Det finns en mer varierar val än detta, men det främst faller i dessa två kategorier.
    • ActionScripting kommer att luta mot interaktiv och spelinnehåll.
    • Animation kommer att leda till filmer eller animeringen av spelet sprites och tecken eller mer konstverk.
  4. 4
    Baserat på vad du vill göra söka handledning för att hjälpa dig att utveckla. Här är en lista över webbplatser som hjälper dig att komma igång:
    • http://www.flashkit.com - detta har många tutorials på många ämnen, från början till ActionScript, animering etc.
    • http://www.gotoandplay.it - detta har spel på sajten och intervjuer med Flash-utvecklare om deras projekt. Det finns många artiklar om spel skapande och ActionScript och det är en värdefull resurs för blivande spel skapare.

Tips

  • Fortsätt att försöka. Även om ditt arbete kan verka lite dåligt i början, kommer du att se en klar förbättring med mer praktik.
  • En tablett kan vara till nytta för några för animation och teckning.
  • Bild för bild animering är tidskrävande och tråkigt för vissa, men det ger goda resultat.
  • Om du hittar Om ActionScript tråkigt, sedan stopp. Det är uppenbarligen inte för dig.
  • Animation är användbart i spel också. Inte bara tänka på koden. Du behöver bakgrunder, karaktärer / sprites, text för spelaren etc.