Wku

Hur man spelar en spion i Team Fortress 2

Spies, den franska agenter i Team Fortress 2. Spioner spela rollen av stöd genom att vispa bort och samla bakgrundsinformation. Inte bara tjänar som män för spionage, kan de försvinna tyst och förklä sig som en av fienderna, lura dem och hugg sedan dem för ett ögonblick döda. Om äventyras, kan han ta ut sin dödliga korrekt Revolver och skjuta ner dem. Och till råga på, kan Spies inaktivera Engineer buildables med sappers, lura den ursprungliga Engineer, och döda honom.

Steg

Hur man spelar en spion i Team Fortress 2. Titta på din utrustning.
Hur man spelar en spion i Team Fortress 2. Titta på din utrustning.
  1. 1
    Titta på din utrustning: Varje Spy har en dödlig och exakt 6/24 Revolver (Primary), klassen baserade Sapper (Sekundär) och en dödlig Knife (Melee). Förebådade allt detta, har han en Osynlighetsklocka att dölja honom helt, vilket gör honom omöjlig att se (Secondary Fire) och en förklädnad mål, bra att lura motståndarlaget (fyra viktiga).
  2. 2
    Förstå naturen att dölja: Det finns flera saker att tänka på när man försöker dölja.
    • En av de stora förbättringarna för spioner i TF2 är effekten av rörelsehastighet på Spy, beroende på din nuvarande förklädnad. Till exempel kommer du sakta ner till en Tung rörelse hastighet medan förklädd till en Heavy.
    • Tänk på att du inte kommer att skynda till en scout s eller hastighet (även om Sjukvårdarens hastigheten är inte mycket annorlunda från din hastighet.)
    • Se till att din förklädnad gör någon mening. Du har förmodligen inte skulle hitta en scout som kör ner till din egen intelligens rummet, precis som du inte skulle hitta ett försvarsspel i vattnet, eller en Sniper laddning frontlinjerna. Den allmänna tanken här är att du vill smälta in med det andra laget så mycket som möjligt, så att inte göra saker som de inte skulle göra annars. Försök också att inte dölja som en fiende spion eftersom de flesta fiender gå galet när de ser en spion, deras eller fiendens, och omedelbart angripa dem. Försök också att hålla sig borta från dina lagkamrater, när fienden ser dig nära dina lagkamrater utan att du skjuter på dem eller tvärtom, kommer de att bli misstänksam.
    • Tänk på att fienden kan läka dig när du är förklädd. Din hälsa kommer att matcha den person du dölja så, så att du ofta kommer att visas för att behöva en läka. Ringa efter en förklädd stund kan ofta ge dig en ursäkt för att dra sig tillbaka in i fiendens bas, vilket är särskilt användbart med Dödsringaren.
    • Fiendens automater kommer också att läka dig medan förklädd. Nivå 3 automater återställa kappa i både Osynlighetsklocka och Dödsringaren snabbare än kappa används, så att du kan stanna osynlig nära en nivå 3 dispenser obestämd tid.
    • Tillbaka i Team Fortress Classic (TFC), skulle en förklädd Spion likna en fiende till dina lagkamrater, vilket visat sig vara mycket förvirrande: När förklädd i TF2, kommer du liknar en spion klädd i en "kartong-utklipp mask" i din valda klassen, till dina lagkamrater. Detta kommer att hjälpa till att skilja dig från en verklig fiende.
    • Innan Sniper vs Spy uppdateringen, var fienden Spy förklädnad värdelös, eftersom det inte bära en förklädnad mask. Dölja som en vänlig spelare var det bästa sättet att närma frontlinjerna. Nu, med uppdateringen, kommer du dölja som en förklädd Spion, gör en fiende Spy förklädnad mycket effektivare.
  3. 3
    Dölj inte från slaget: Den mantel och dolk tillåter Spies förbli dolt på obestämd tid, men en bra spion kommer inte att dra nytta av denna möjlighet. Medan du dolt, hjälper du inte ditt team.
  4. 4
    Vara vilseledande och oförutsägbara: Spelarna är människor, och kommer att vara mer försiktig när du blir mer framgångsrik. Dölj någonstans olika varje gång, inte alltid läger på samma ställe. När du är förklädd och en fiende blir misstänksam och börjar skjuta dig, skulle det bästa att göra är att dölja och gömma sig. Detta beror på att Spy revolver och kniv inte kommer att göra en anmärkningsvärd mängd skador i direkt strid. När säker, förklä sig som en annan klass och återgå till fiendens linjer.
  5. 5
    Förstå vilken typ av din mantel: The mantel, som väntat, kommer att göra dig osynlig. Det är väldigt nyttigt, ja, men det gör inte dig oövervinnerlig. Håll dessa tips i åtanke när du använder kappan.
    • Du kommer delvis att avslöjas om du tar skada med mantel och dolk eller vanilj klockan. Som sådan, inte köra in i mötande eld medan dold, till exempel mot en Heavy s minigun. Dödsringaren kommer inte skimmer när du tar skada, och skadan kommer att minska avsevärt.
    • När du ta bort insvepningen, kommer du lysa ditt lags färg. Det är, om du är på det röda laget, du lyser rött innan de bleknar tillbaka till synlighet. Detta händer oavsett om du är förklädd till en röd eller en blå spelare, så kommer detta att snabbt ge dig iväg om du sett bort din kappa.
    • Observera att du inte kan använda någon av dina vapen eller ladda ditt revolver när insvepta eller uncloaking. Du kommer att behöva vänta ett par sekunder för att ta bort insvepningen innan du kan attackera igen.
    • Kom ihåg att du fortfarande kan stöta på fiender medan osynlig. Detta gör kör runt hörn knepigt, eftersom du kommer förmodligen sluta stöta i en spelare av misstag. Om du stöter på en fiende med C & D eller vanilj klocka, kommer din kappa flimra och kortfattat avslöjar dig, som har potential att blåsa locket helt. Du kommer fortfarande att blockera och blockeras av fiender med Dead Ringer, men du kommer inte flimrar.
    • Tänk på att du bara kommer att stöta på fiender. Du kan lätt passera genom dina lagkamrater.
    • Uncloaking bakom fiender är generellt en dålig idé. Att bli synlig tar ungefär två sekunder, och under den tiden att någon lätt kan se dig. Dessutom gör uncloaking ett distinkt ljud, särskilt med Dead Ringer, som en medveten fiende kommer att märka.
    • Använd Cloak and Dagger för infiltration. Den mantel och dolk kan du förnya din mantel medan du är osynlig och står stilla. Om du flyttar, kommer kappan ska sänkas snabbare än din vanliga kappa, men när du kör ut du bor delvis dolt. Detta gör det mycket enklare att gömma sig i fiendens bas och förklä dig utan några problem. Den mantel och dolk gör cloaking en betydligt mer kraftfullt vapen eftersom du inte längre behöver vara synlig vid någon tidpunkt under rundan. Bara vara noga med att när laddningen du står på en plats som du inte kommer att få stötte till.
    • Om du kör när du är ute på mantel, kommer du lysa ditt lags färg som om du stötte eller uncloaking. Dock kommer Crouch-promenader kan du vara helt osynlig.
    • Använd The Dead Ringer när under fiendens eld. Dödsringaren döljer dig när du behandlas skador och visar en död animation till din mördare. Som sådan, är det mest effektiva när ditt lag laddas frontlinjen, eller du får spy-kontrolleras. Även efter det faktum, kan du inte avslöjas ha Dödsringaren om du har en annan spionera på ditt lag. Försök att inte använda det för mycket dock, eller så kan du hitta dig själv fortfarande få Spy-kontrolleras efter du dölja. Bara varnas, när du har Dödsringaren ut och du är inte dolt, verkar det som om du är insvepta, så du kan inte eld ditt vapen.
    • Hitta en säker plats för att ta bort insvepningen med Dödsringaren. The Dead Ringer gör ett högt sprakande ljud vid uncloaking, som omedelbart kommer att avslöja dig som en Dödsringaren spion. Hitta en plats långt borta från fiender till ta bort insvepningen.
    • Var särskilt försiktig med Pyros. Dödsringaren kan släcka lågorna, men om du använder det samtidigt under eld från eldkastare, kommer du att lysa upp igen.
  6. 6
    Håll dig ur vägen för fiendens pyros: I allmänhet, är en av din ärkefiende, eftersom de kan bränna dig och göra din cloaking förmåga helt värdelös. Om du är fläckig av en, kan det vara i ditt bästa intresse att dölja och få lite skydd. Var noga med att hålla sig borta från området av hans eldkastare.
  7. 7
    Hugg dina fiender: En av de primära associationer som gjorts med Spy är hans förmåga att döda någon fiende med en kniv strejk bakifrån. När förklädd, försök att smyga sig på en intet ont anande spelare och hugg dem i ryggen.
    • Alltid anfalla längst spelaren i en grupp. Om du lyckas smyga bakom en grupp av fem spelare, börja från ryggen och sakta börja backstabbing framåt, att se till att ingen fläckar dig med detta. Detta fungerar bra när man spelar en nyttolast spelet sedan alla dina fiender bör fokuseras på att driva nyttolast och döda fiender framför sig.
    • Undvik att använda kniven som ett närstridsvapen. TF2 har gjort närstridsvapen packa en större punch än den gamla kniven / kofot från TFC. Kniven är utmärkt på backstabbing, men det kommer till en kostnad. Det är den svagaste närstridsvapen i spelet när inte backstabbing, i nivå med Scout bat, men mycket långsammare, och inte behandlar kritiska skador. Det är oftast en bra idé att byta till din revolver om du har gett upp på backstabbing dina mål. Spionen är inte lämpad för närstrid. Om du upptäcks, kappa, komma ut ur området, och försök igen.
    • Den Sniper klassen kan låsa ett sekundärt objekt heter Razorback. en trä sköld fäst vid deras baksida, vilket gör dem immuna mot en rygghugg, och en Spion bryta den med kniven kommer att bli oförmögen att attackera under några sekunder. Om du stöter på en Razorback-svingande fiende Sniper, helt enkelt skjuta honom i huvudet istället för att använda din kniv.
  8. 8
    Ställ dina mål prioriteras: Going for "Personligt Glory" och landning fyra backstabs i rad känns bra, men kanske inte det mest fördelaktiga sättet att hjälpa ditt team. Få bakom fiendens linjer och observera det andra laget. Ser du väl positionerade vaktposter eller teleporterare? Har deras Heavy utlösa förödelse till ditt lag, och han blir helad av en Sjukvårdare om att ÜberLaddning honom? Du måste hela tiden fatta beslut om vilka mål du attackerar först.
  9. 9
    Förstå hur dina Sapper fungerar: Sappers långsamt skada ett hus (Vaktgevär, teleporterare, och dispensrar) och inaktiverar dem, vilket gör dem värdelösa om inte avlägsnar ingenjörssoldat i tid.
    • Eftersom sappers inaktivera Vaktgevär. Det kan hjälpa att skjuta en sapped vaktpost med din revolver eller hugg den med din kniv ett par gånger för att hjälpa till att förstöra det snabbt. Det kommer inte att skjuta på dig så länge ingenjörssoldat sitter på plats. Var försiktig när du gör detta med ett försök att reparera den, eftersom du kan bli dödad i att göra så.
    • Med din ingenjörssoldat ut och utbildas på ditt målobjekt, är en vit kontur av sapper visas på objektet. Tänk på att detta är synligt inte bara för dig, men för alla närvarande. Placera din ingenjörssoldat och lägga undan den snabbt för att undvika uppmärksamhet.
    • Glöm inte att använda en sapper inte kommer att ta bort din förklädnad.
    • Liksom för de andra "vapen", måste du ta bort din kappa för att kunna aktivera ditt ingenjörssoldat.
    • Fiendens vakter är oftast målprioritet, eftersom de tenderar att orsaka en hel del förstörelse på ditt lag.
    • Inte sav inte en dispenser omedelbart. SAP vakten i en ingenjör lägret och sedan låta dispenser tanka din ammunition och förnödenheter hälsa. Sedan, när redo, sav dispensern.
  10. 10
    Vad gör du om upptäckt: det mesta, om du upptäcks, är du lätt dödas, men i vissa situationer kan du spionera själv i säkerhet.
    • Om du är nära ditt team, eller det finns inte en massa fiender som täcker rutten till ditt lag, kan du bara gå baklänges när du fotograferar din revolver i säkerhet.
    • Om du inte är i brand, kan du försöka lura dina förföljare genom att köra i en riktning, cloaking (det spelar ingen roll om du tar några träffar) och sedan springa tillbaka i den andra riktningen. Det är också smart att ta på en annan förklädnad medan osynlig. Vanligtvis dina förföljare kommer hålla igång i den första riktningen och kontroll överallt för dold Spion. Detta lämnar också sina ryggar vidöppen för ett rygghugg om du är modig nog.
    • Om du är nära en ingenjör och hans byggnader, inte bara SAP allt. Normalt skulle en ingenjör har inga problem med att ta bort alla dessa sappörer och du kommer att ha förlorat tid du kunde ha spenderat döda Engineer. Det är bäst att underminera en vaktpost första, döda Ingenjör och fortsätt till SAP resten av hans byggnader. I sällsynta fall Teknikern kan knivhuggen först, men vakten måste tär snabbt efter.
  11. 11
    Kom ihåg att din revolver: Även om det kan vara svårt att sikta, är revolvern fortfarande mycket stark, och kan vara förödande om man får en kritisk träff. Kom dock ihåg att revolvern förlorar mycket av sin makt över medellång till lång räckvidd men kritiska skott inte.
    • Ambassadören är effektivare pistolen under lång räckvidd, på grund av den ursprungliga bilden är helt korrekt, och kunna hantera 100% crit skador för headshots, denna styrka balanseras mot sämre bodyshot skador och en långsammare brand takt. Välj din pistol efter din spelstil och kartlägger design.
  12. 12
    Distrahera.
    • En spion kan låta motståndarlaget "misstag" upptäcka honom och leda dem bort från en strid eller i en fälla. En snabb kappa och fienden har letts på en vild gås jakt. Detta fungerar inte på alla klasser som Pyros eller scouter dock, så var försiktig.
    • Omvänt har fiender i strid inte möjlighet att kontrollera sina ryggar. Det är ofta lättare att döda fiender i mitten av en kamp än att döda dem på vägen till en.
    • Sapping teleporter entréer nära fiendens spawn kommer att sakta ner sina framsteg och ibland distrahera Ingenjörer in lämnar sina byggnader för att springa tillbaka för att leka för att bygga upp dem.
  13. 13
    Sabotage och stöld.
    • Med den 10 december '08 plåster, kan en spion ladda nu sin kappa med ammunition lådor och tappade vapen. Använd detta till din fördel i fiendens territorium och remsor Ingenjörer fiende respawning ammo rutorna. Detta kommer inte bara att sakta ner sin konstruktion men förhoppningsvis leda dem längre bort från sina byggnader och lagkamrater för att hitta mer metal. Du kan passa på att SAP eller hugg i enlighet därmed.
    • Även med denna uppdatering en Spion kan bo insvepta bredvid en fiende dispenser och tappa sin metal långsamt.
    • Likaså att ammo lådor, kan stjäla hälsa förpackningar i fiendens territorium hindrar dem. Det innebär mindre vård för fienden laget och kan leda till att människor dör förr, Sjukvårdare bränna ihjäl, etc.
  14. 14
    Vet hur Vaktgevär fungerar.
    • Vaktgevär kan inte skjuta genom egna lagets automater. Om en ingenjör är placerad på ett sätt som inte kommer att tillåta en spion till stab och SAP snabbt, anser stickande ingenjör, gömmer sig bakom hans dispenser, förklädnad, sedan sav pistolen. Det är riskabelt eftersom fienden kan se dig utan en förklädnad, eller deras vapen kan döda dig, men det är fortfarande ett alternativ.
    • Vaktgevär snurra också rikta spelarna snabbare med lägre nivåer. Om du Hugg en Tekniker medan han är bakom sin bössa, kan du sav lägre kanoner nivå vaktpost lättare utan att bli skjuten eftersom de snurrar skjuta dig långsammare. Nivå 3 vaktpost vapen är svårare till SAP i detta fall eftersom de snurrar mycket snabbt och kommer att driva dig tillbaka med en störtflod av deras kulor. En spion kan fortfarande sav en nivå 3 vaktgevär, men det måste ske med korrekt positionering och snabb vapen växling. Se till att du aktiverar snabba vapen switch spelalternativ att göra detta, eller alternativt använda "sista vapen"-knappen (default: Q) för att omedelbart växla till det sista vapnet du höll. Du bör kortfattat byta till din ingenjörssoldat innan det inleder vaktposten för att den "sista vapen" knappen tekniken att fungera.
  15. 15
    Ett sätt är att huka hoppa på toppen av vaktposten utan förklädnad (med din eviga belöning) och ta bort insvepningen: vaktposten tar en stund att titta upp på dig och skjuta.
    • The Spy Update har gett spionen fler alternativ för att ta itu med vaktposter. På grund av större noggrannhet och eldkraft av ambassadör över en lång sträcka när man siktar på en fiendes huvud, kan vapnet inaktivera effektivt en turtling ingenjör utanför en vaktpost utbud av eld, eller från bakom skydd.
    • Du kan göra en liknande strategi med detta med hjälp av väggar, lådor, stolpar, ramper, etc. Utom synhåll för vaktgevär allmänhet innebär säkerhet.
  16. 16
    Vet var att dölja. Spelare tenderar att ta den kortaste rutterna och i allmänhet inte avvika från denna väg, särskilt om deras destination är långt borta.
    • Till exempel kommer spelarna ta insidan hörnet av en hall. Som en spion kan du resa eller dölja på utsidan hörn dessa hallar och se fienden trafik och plocka dina mål därefter.
    • Gömmer sig på rutorna, på toppen av objekt på väggen, gör osv det mycket mindre sannolikt att vara stötte på när osynlig eller visas med fiendens eld, explosioner, etc.
    • Gömma sig bakom lådor, väggar, runt hörn eller platser med respawning ammo rutorna för att hålla din kappa upp. Spelare brukar inte kolla alla hörn så att du kan vara relativt säker om du inte sågs eller misstänks vara det.
  17. 17
    Vet dina klockor: The Spy börjar med hans grundläggande Osynlighetsklocka, gör honom helt dolt. Denna klocka kan användas för att köra längden på 2Fort bron, utan att stanna. Den mantel och dolk kan du täckmantel för en oändlig mängd tid som kappa med regenerera medan stillastående. Dödsringaren tillåter inte dig att mantel tills du komma hit med det valda (MOUSE2), vilket skapar en falsk "lik" och cloaking du under en begränsad tid. När timern tar slut eller du ta bort insvepningen kommer klockan avger ett högt ljud, möjligen varna folk i närheten.

Tips

  • När förklädd som en fiende, kommer du utvisa inte blod när det skadas. Så om du framgångsrikt blanda in bland fienden laget, och en fiende beslutar att spionera-kolla dig, ignorera den skada du tar emot. Mediokra Spies kommer att fly när den skadats eller försök att dölja och gömma, som båda kommer omedelbart varna fienden laget att det finns en spion. Om du ignorerar skadan som om du är verkligen en av sina lagkamrater, sedan Spy-kontroll kan lämna dig kritiskt skadade, men ännu viktigare, fortfarande vid liv när du är bland dem. En Pyrons eldkastare kommer dock att ställa dig i brand, vilket gör din förklädnad och kappa meningslöst.
  • Dölja som en scout bör göras sparsamt. Du kommer att flytta till den normala Spy ränta och en långsam Scout är en dead give-away, men scouterna har en mindre kroppsmassa än andra klasser, liksom Heavy. Dölja som en scout innebär att du kommer att vara något svårare att träffa. Också en Scout har en mindre aktör modell än de flesta klasser och är mindre benägna att märkas om sett i det perifera av en spelares syn (till skillnad från en stor aktör som en tung).
  • Du kommer att lämna ett spår av bubblor bakom dig medan dold och simmar i vattnet. Detta kan ge bort din position till mer erfarna spelare.
  • Undvik förställa som om du planerar att köra genom några fiender. Du verkar misstänksam om du inte är helande ditt "lag".
  • Kom ihåg att om du använder Dödsringaren, när din kappa tas bort, gör det en mycket, mycket högt ljud som lätt kan varna fiender som en spion är runt.
  • Ge inte upp. Vem som helst kan vara en "okej" Spy, men det tar tid och ansträngning för att utveckla rätt attityd och snabba tänkande för att vara en bra, eller bra, Spy. Och en stor Spy kan vända en hopplös kamp.
  • Om du känner knepigt, försöka släppa fiendens intelligens när du är utom synhåll, och kappa omedelbart. Mindre erfarna spelare kommer att tro att du dog efter att ha hört tillkännagivandet. Detta ger dig en möjlighet att positionera dig för ett rygghugg eller alternativ utrymningsväg.
  • Undvik dölja dig omedelbart efter att döda en fiende, därför att fienden kommer möjligen få en skärmdump av dig i din nya förklädnad väntan på respawn.
  • Om du faller från en hög höjd medan du använder Dödsringaren, kommer du att få insvepta också.
  • Om du försöker ringa ett tag förklädd AndersSvensson, då AndersSvensson ser hans namn ropa på en läka. Detta kan blåsa ditt skydd om du inte är försiktig. Ännu värre, alla spelare har en chans att se sitt eget namn om du ringer ett tag förklädd till en klass som inte finns på det andra laget.
  • Ett bra sätt att öva Spy är att försöka förbli oupptäckt i fiendens bas utan backstabbing eller påfrestande. Inte bara är det en underhållande utmaning, men det bidrar också bromsa "självmord huggande."
  • Ibland blandas in kan göras genom att bara titta normal. Spioner som ser runt överallt medan förklädd som de är paranoid eller ser lömsk kan lätt blåsa sina skal. Om du ser en fiende Medic komma till dig med sina helande pistol, tittar åt andra hållet istället för att stirra direkt på honom kan faktiskt hålla locket stängt. I många fall om det görs på rätt sätt, kan detta leda till att han hela dig istället för att rusa på dig med en Bonesaw. Detta gäller även andra klasser också.
  • Demomen, soldater och ingenjörer har möjlighet att komma på toppen av höga klippor i syfte att förbättra sin ställning och göra sig säker från backstabs. Kom dock ihåg att revolvern / ambassadör är en tillräckligt kraftfull vapen för att döda dem om de fångas off-guard! Det rekommenderas att du svepa för att köra till berget (målet att vara så nära som möjligt till berget som möjligt för att minska risken för dem spotting er) och eld så exakt som möjligt-siktar på huvudet om ambassadör är utrustad. Om du är noggrann, skall de dödas innan du behöver ladda om.
  • Kom ihåg att vara oförutsägbar! Oförutsägbara rörelser och handling är nyckelfaktorer som skiljer förutom en bra spion från en medioker en. Om du bestämmer dig för att kappa att retirera från din fiende, prova att köra rakt i en riktning, men snabbt förändras samtidigt helt osynlig. På så sätt kommer dina hjälplösa fiender jaga tanklöst efter din skugga, medan du fly runt hörnet.
  • Likaså, undvik att ta kontakt med samma klass som du är förklädd till. Om det bara finns en prickskytt på det andra laget heter AndersSvensson, och han får syn på dig förklädd som en sniper, kommer han att se "AndersSvensson" när de riktar dig, är som en död giveaway.
  • Undvik förställa som klass om ingen spelar det på det andra laget. Om du gör detta, kommer du att tilldelas ett slumpmässigt namn från fienden laget, som ofta tenderar att vara samma som den som tittar på dig. Med andra ord, om du är en blå Spy kamouflera som en röd, och det finns ingen röd på servern, finns det en chans att en röd AndersSvensson ser "AndersSvensson" när de riktar dig.
  • Försök att dölja sig själv som någon som fienden laget skulle förvänta sig att se i vissa delar av kartan. Till exempel, om du är på väg till ett bröstvärn, kanske du vill överväga en Sniper. Om du är på väg mot en vaktpost, kanske du vill överväga en.
  • Du kan hoppa på toppen av turtling ingenjörens vaktposter eller automater, sedan på Engineer själv. Vänta vaktposten att peka bort från dig, sedan snabbt hugg och SAP vakten.
  • Medan förklädd, springa bakåt och i sidled, och Strafe, när du gör din väg genom fiendens territorium. Alla spelare som kör direkt från frontlinjerna, även om det är ett stöd klass, kommer att dra misstänksamhet.
  • Få ambassadör! Även ambassadör erbjudanden mindre skador, och det är långsammare än vanlig pistol, handlar det 100% kritiker om du gör ett headshot. Detta kan vara ganska bra att ta ner Ingenjörer från distans som arbetar på sina vaktposter, dölja och sedan underminera dem. Detta kan också användas för att slå ner Snipers som använder skölden i ryggen. Vanligtvis, när en tung och en Sjukvårdare ska gifta Ubercharged, rör de sig inte, använd ambassadör från avstånd för att överraska dem!
  • Du vet att du har landat en backstab när Spy kastar kniven på ett annat sätt än normalt. Du kan dock orsaka fortfarande ett ögonblick döda så länge du hitta en spelare med kniven bakifrån.
  • Undvik traversera snäva flaskhalsar på kartan där spelarna ofta flytta eftersom du kanske stöter på en fiende, och du kan inte passera igenom fiender som du kan lagkamrater. (Om detta händer, inte panik, bara läsa på hur man fly)
  • Dölja som en tung, eller en Scout ens kan få dig att stå ut, men det också döljer din hitbox. Med andra ord, om du märkt. människor som försöker få ett huvud skott eller en yttre kropp snabbt skott kommer att drabba något annat än luft på en tung och säkrare skott på en Spanare. Så dölja som någon som är en annan storlek än vad du kan vara en stor hjälp.
  • Även om du tror att Konspiratörens Kunai kan försvaga dig mycket, när du backstab ens en full hälsa Scout, kommer du att ha 180 hälsa, tar ca 10 fall skador vid fall oavsett vad, och din Överhelning från allt minskar 2 en sekund. Landa ditt första backstab, sedan slakta fienden laget.
  • Även om din första impuls kan vara att dölja eftersom samma klass som din avsedda stenbrott (eftersom du uppenbarligen skulle vara att gå där andra för den klassen naturligt är), detta ökar chansen att den person du är förklädd till kommer att se dig. Om möjligt, välj en klass som naturligtvis kan vara vart du ska, men egentligen inte, för tillfället.
  • Om du missar ett rygghugg samtidigt följa en fiende och sluta springa framför dem, inte försöka driva Backstab uncloaked. Bortsett från det ögonblick döda, är ett frontalangrepp med kniven ett av de svagaste närstridsvapen, så chansen är stor att du kommer att utplånas med lätthet. Dessutom sjunker dina chanser att lyckas komma bakom dem till hugg till nästan 0 om de är medvetna om din närvaro. Istället kappa omedelbart och försöker köra. Alternativt om du har slut på mantel, slå revolvern och gå baklänges i riktning mot dina lagkamrater-skadan du kan åsamka från revolvern följt av skada din lagkamrat kan orsaka bör förhoppningsvis leda till deras död.
  • Efter reträtt tillbaka till ditt lags bas du kan snabbt fylla på din mantel energi genom att ange din spawn rummet, byta till en annan klass, och sedan byta tillbaka till en spion, men sedan December 11, 2008 uppdatering, kan Spies använda hälso skåp fylla på kappa.
  • Medan Soldier, Tung och Demoman är bra förklädnader att använda om du är i sikte av fiender, de är mycket långsammare än andra klasser-ta hänsyn till detta när man försöker få ut det mesta avståndet av din osynlighet och även när man försöker fly fiender som kan ha sett dig. Om en fiende är väldigt tydligt övertygad om att du är en spion, så det kan vara värt att ändra din förklädnad mid-kappa till något snabbare, såsom fienden Spy.
  • Även om din Spy kniv vid första anblicken kan se svag, kan det döda en full hälsa Soldat i fem främre stabs, tar bara 5 sekunder för att döda honom. Välj din revolver eller något annat primärt när man står inför en soldat om du har ammo.
  • Dödsringaren bort elden från dig, men notera att om en Pyro håller kasta eld på dig, kommer du att börja bränna igen, och din mantel blir meningslöst att försöka dölja. Men om du har möjlighet att komma till lagkamrater som kan döda Pyro, bör din Dödsringaren kan du ta någon skada från elden så länge du förblir dolt.
  • Också försöka backstab från toppen. Ställning på toppen av fiender när de inte ser dig eller medan du är dold, sedan möta den riktning de är och hugg huvudet. Detta innebär ibland en normal svängning istället för ett rygghugg animation, men det är fortfarande en omedelbar avdödning.
  • Om du zappa en ingenjörerna vaktpost och hes som kommer, snabbt skjuta den för att förstöra det. förklädnad. sedan komma ut i vyn.

Varningar

  • Räkna med att dö ofta som en spion. Spionen är en av de svårare, om inte den svåraste klassen att behärska i TF2. Du måste kunna analysera och mäta fiendens rörelser och mottagning till Spies, vilket kan ta en handfull dödsfall att urskilja. Tur spelar en stor roll också, oftast fienden team kommer att göra en hel del 'Spy kontroll ". Det kommer att finnas tillfällen när de glömmer att göra detta, som kommer att göra ditt jobb som en spion mycket enklare.
  • En backstab kanske inte alltid fungerar. I vissa fall, även med perfekta möjligheter, kommer ett rygghugg helt enkelt inte registrera, men låt inte det avskräcka dig. Fortsätt att försöka.
  • Erfarna spelare vet att sikta lite lägre eller högre för att få det ögonblicket döda skott.
  • Använd din revolver. Många Spies tenderar att bara backstab sina motståndare. Kom ihåg att som en spion, kan du se fiendens hälsa. Om de har låg hälsa, helt enkelt skjuta ner dem fungerar bättre än att jaga dem för långa sträckor.