Wku

Hur man spelar en ingenjör i Team Fortress 2

Ingenjörer, mekaniken i Team Fortress 2. Fullt till brädden av kunskap och en lastbil med öl, Ingenjörer är defensiva området förnekande spelare som kan designa, bygga och reparera dödliga vaktposter som kan skjuta raketer, användare Dispensers som distribuerar ammo, metall, hälsa och laget avancerar Teleportörer att hålla kampen upp, håll ned ett område eller driva tillbaka motståndarlaget. Oavsett situation, kommer en ingenjör alltid att finnas där för att distribuera backup och ställa en checkpoint för att uppmuntra laget att vinna spelet. Om en Plan bränder, kan ingenjörer piska ut ett hagelgevär, en pistol och deras trogna byggnad Wrench.

Steg

Hur man spelar en ingenjör i Team Fortress 2. Ta din verktygslåda.
Hur man spelar en ingenjör i Team Fortress 2. Ta din verktygslåda.
  1. 1
    Ta din verktygslåda. Ingenjörer håller en 6/32 medelstora varierade Shotgun (Primary), en 12/200 Pistol (Sekundär) och skiftnyckel som hjälper till att bygga de galna contraptions (Melee). Utöver detta, Ingenjörer har flera buildables som kräver metallen att bygga (fyra viktiga).
  2. 2
    Få metall. När du leker, startar varje ingenjör med max 200 metall (visas längst ned till höger). Att samla metall, gå över till ammo lådor, vapen från de döda, en proviantera skåp eller en dispenser. När du bygger något, måste du också uppgradera den till sin fulla potential. Varje byggnad kan uppgraderas från nivå 1 (Nybyggd) till en nivå 2 (Kräver 200 metall) till en nivå 3 (Complete). Uppgradera en Sentry till max gör den till den mest dödliga, kunna ta dubbla Gatling vapen och raketer där som uppgraderar en Dispenser ytterligare hjälper laget genom att distribuera mer ammunition, mer metall och öka läka takt.
  3. 3
    Inse när och hur du använder din primära vapen. Ingenjörer får ett hagelgevär, en pistol, en skiftnyckel och ett verktyg för att detonera sina egna byggnader.
    1. Använd hagelgevär för kort-till-mellanregister attacker. Detta är din bas vapen, som du kommer att använda för att attackera för majoriteten av tiden.
    2. Använd pistolen för långa avstånd. Även om inte precisera exakt, är ingenjör pistol bra för avslutning av en retirerande fienden. Om du får slut på ammunition i stridens hetta med hagelgeväret, dra ut pistol och eld bort.
    3. Använd din nyckel för att reparera din strukturer och för närstrid. Wrench dödar är kul, men inte alltid praktiskt i head-to-head strider. Spara din skiftnyckel för att reparera ditt vaktgevär och andra strukturer. Utom mot en spion påfrestande dina byggnader. Dess snabbare och mer effektivt att attackera en spion med samma vapen du använder för att fixa dina byggnader än att växla mellan.
  4. 4
    Förstå hur man använder alla dina konstruktioner. Ingenjörer har förmågan att bygga ett vaktgevär, en dispenser, och teleporter entré / utgångar. Välj en plan och vrid den 90 ° genom att högerklicka, om du önskar. Placera en struktur på önskad plats och titta på när den automatiskt börjar att uppföra sig. Du kan också slå den några gånger med din nyckel för att påskynda processen. Var noga med att hålla det väl bevakade under tiden, annars en fiende kan lätt förstöra den innan den är klar.
    • Sentry gun (130 metall). Dessa torn utlöses automatiskt vid eventuella mötande fiender, vilket gör dem en stapelvara i bas försvar. Vaktposter har ett begränsat utbud, vilket beskrivs av en mur av ditt lags färg före placering.
      • Vaktposter har tre nivåer av eldkraft (nivåerna 1, 2 och 3), som kan uppgraderas genom att erhålla mer metall och slå den med din nyckel. Varje nivå uppgradering kräver ytterligare 200 metall. Vid sin lägsta nivå vakten kommer endast komplettera lagets försvar / brott, på nivå 2 och högre Sentry är kapabel att stänga eventuella fiender i vaktposten närhet, med undantag av spioner.
        • Nivå 1 vaktposter är mycket grundläggande. De skjuter rundor och roterar mycket långsammare än andra nivåer, vilket gör dem känsliga för skador av snabbare spelare. De är jämförbara i eldkraft till Scout pistol. Ganska mycket varje klass kan hantera en vaktpost vid denna tidpunkt
        • Nivå 2 vaktposter har starkare eldkraft och kan rotera snabbare än nivå 1 vaktposter. De är ungefär jämförbar med en Heavy mini-gun.
        • Nivå 3 vaktposter är den mest kraftfulla, kunna rotera och skjuta snabbt med raketer och extra rundor. De är motsvarigheten till en Heavy mini-gun och en soldat raketgevär
    • Dispenser (100 metall). Dispensern genererar långsamt metall och ammunition för lagkamrater. Det kommer också att läka lagkamrater, om än betydligt långsammare än en.
      • Tillsammans med en närliggande vaktpost, kan en dispenser ger praktiskt taget obegränsad metall, ammunition och hälsa till en ingenjör och andra aktörer. Var försiktig att automater genererar metall vid en relativt långsam takt, så förvänta dig inte att ha ett parti metall direkt efter den är klar att bygga själv.
      • Placera en dispenser strategiskt på frontlinjerna att ge lagkamrater en konsekvent källa till hälsa. Dessa är ovärderliga vid plötsliga död matcher.
      • Till skillnad från i Team Fortress och Team Fortress Classic, kan du inte döda fiender genom att detonera din dispenser. Du kan dock placera en dispenser i en snäv korridor för att skapa en undermåliga barriär. Detta är användbart för att hindra retirerande fiender, samt informera Engineer av inkommande fiender.
      • Automater har 3 nivåer. Ju fler nivåer dispensern har, desto snabbare kan den hela människor. På nivå 1 det läker med en hastighet av 10 hk / sek vid nivå 2 läker det på 15/sec På nivå 3 blir 20/sec nästan lika snabbt som en sjukvårdare med en hastighet av 27 hk / sek.
      • Automater läkande stackar med andra nära av automater, två eller flera gör för en mycket snabb läkning poäng för ditt team, men det kräver samarbete med en förste maskinist.
      • En tung eller pyro nära en dispenser kommer aldrig slut på ammunition, även om de avfyras konstant, så med rätt placering du kan ha en tung handling som ett provisorium vaktpost eller pyro som en spion checker.
    • Teleporter (125 metall). Den teleporter är mycket användbar för att transportera nyligen lekt spelare till frontlinjerna snabbt. Kom ihåg att du måste placera en teleporter ingång och utgång.
      • Vara strategisk när du väljer en plats för din teleporter entré. Du kommer att vilja placera en entré där dina lagkamrater kan lätt se det, men inte så uppenbar att lämna det öppet för fiendens eld.
      • Likaså, undvik att placera utgångar ut i det fria. Inte bara vill du bevara livet på din utresa, utan också livet för dina lagkamrater när de kommer att lära sig om de har teleporteras.
      • Kom ihåg att spelare som passerar genom din teleport tillfälligt lämnar din färg slinga i deras kölvatten. Erfarna motståndare kommer att notera detta och försöka att spåra var din exit.
      • Din teleporter kan transportera en spelare ungefär var 10 sekunder, om inte uppgraderade, som sedan tiden reduceras till 5 sekunder för nivå 2, och 3 sekunder för nivå 3.
      • Innan du skapar en exit, utnyttja din förmåga att omvandla strukturer genom att högerklicka. Det bidrar till att ge inkommande spelarna en tydlig bild av var de är på väg, snarare än att stirra in i ett hörn.
  5. 5
    Utveckla en strategi. Medan ingenjörer är sörjt för att vara en defensiv klass, de har fortfarande stora möjligheter att spela på brott liksom. Var noga med att experimentera med olika tekniker och planer som ger mest nytta för dig och resten av ditt team.
    1. Tänk på din defensiv roll. De flesta ingenjörer kommer att tillbringa sin tid i basen, placera vakter på platser där de inte kan lätt förstöras. Om du är mycket nära till re-spawn, kan du överväga att bygga en avlägsen dispenser nära frontlinjen för att ge vård till dina lagkamrater eftersom du har enkel tillgång till leveranser skåpet. Glöm inte att placera en avlägsen teleporter exit för att hjälpa till att transportera dina lagkamrater. För en defensiv ingenjör bör vaktgevär placeras för att bäst skydda målet.
    2. Tänk på din offensiv roll. Ingenjörer kan användas för att skapa "mini baser", vilket kan ge en plats för lagkamrater att retirera för hälsa och ammunition, samt en plats att transportera lagkamrater med teleport. I en offensiv roll, bör ett vaktgevär tjänar till att skydda teleporter exit och dispenser.
  6. 6
    Var försiktig med spioner och deras sappers. Spioner är utrustade med sappers, vilket inaktiverar din strukturer och göra dem oanvändbara. Sappers kommer också sakta tömma din struktur makt, och kommer att förstöra den om den är kvar för länge. Om en SAPS en av dina strukturer, snabbt slå den några gånger med din nyckel för att förstöra ingenjörssoldat och reparera din struktur. Det är oftast en bra idé att fokusera på att döda spionen först, och sedan reparera och / eller bygga om din strukturer. Annars kommer spionen fortsätter bara att SAP din strukturer och om igen, eller han kunde Hugg dig när du står inför din vaktpost.
    • Det är viktigt att komma ihåg att sappörer inaktiverar din strukturer. Följaktligen, om en saps din vaktpost, kommer det inte att kunna skjuta tills ingenjörssoldat avlägsnas. Detta kan lämna dig sårbar inte bara till 's attacker, men även till andra inkommande fiender.
    • Naturligtvis, glöm inte att dina vaktposter inte kommer att attackera en som är osynlig och / eller är förklädd till en av dina lagkamrater.
    • Vanligtvis dina vaktposter, automater och teleporterare blir första prioritet att förstöras av motståndarlaget, oavsett attackera eller (speciellt) att försvara. i många fall därför bygga vaktposter och teleporterare i dolda eller oväntade, svåra att nå platser kan vara ett bättre beslut än att bygga det i traditionella försvaret fläckar, vilket skulle vara den första plats målinriktad. Överväg att använda en dispenser och en crouch hoppa för att nå till taket på punkt C på grustag, eller hörnet ledge på scen 1, punkt 2 i Goldrush. Ett lag inför en vaktpost på ett okonventionellt läge kommer ibland alltför chockad att strategise runt den och förstöra den!
    • Håll utkik efter demo män, vars klisterlappar kan slå ut en hel uppsättning av ingenjör byggnader om de är nära varandra. Se till att hålla ett öga på alla hörn och blinda fläckar där demo man kan starta klibbiga från
  7. 7
    Använd mer vapen. Slutföra de landvinningar eller hitta vapen bör ge dig Gunslinger, Frontier Justice och Wrangler. Du kommer också att få ytterligare ett vapen om du hantverk.

Tips

  • När du arbetar med andra ingenjörer, överväga att placera en teleport som leder tillbaka till din bas. Detta är användbart för att ge en hand i ett oändligt förråd av metall, samt för att styra andra lagkamrater tillbaka till re-spawn. Tänk på att detta kommer att förvirra de flesta spelare, så se till att meddela din strategi för ditt lag.
  • Bli inte för fäst vid en viss plats på en karta. En bra ingenjör kommer att riva och återuppbygga sina strukturer på strategiska platser för att slutföra målet och tjäna laget. Konstruktioner som placeras i ett avsnitt av kartan för närvarande inte i spel är värdelösa.
  • Var uppmärksam på HUD i det övre vänstra hörnet. Om en av dina strukturer tar skada, hörs en ljudsignal och din HUD kommer att lyfta fram den skadade strukturen.
  • Om du byter klasser, kommer din strukturer försvinna så snart du åter leka.
  • Var uppmärksam på Engineer röst. Du kommer att höra honom skrika olika saker beroende på scenario. Till exempel kommer han ropa "Sentry ned!" Om din vaktpost förstörs, eller "Spy påfrestande min vaktpost!" Om en inaktiverar din vaktpost.
  • Kommunikation är viktigt i TF2. Om du vaktar din intelligens i ctf_2fort, lyssna på dina lagkamrater (vare sig via chatt eller via röst) för information om fiendens rörelser.
  • När du uppgraderar dina byggnader, försök att vända då och då att se till att inga spioner eller någon annan spelare är smyger upp bakom dig med avsikt att döda dig.
  • Per ingenjör uppdatering patch (i juli 2010), finns det flera nya vapen och förändringar ingenjör i TF2. Följande är fyra nya uppnåeliga vapen och verktyg, deras fördelar och nackdelar:
    • Frontier rättvisa: The Frontier Justice kan växlas in i Engineer inventering i stället för den vanliga hagelgevär. När en Teknikers vaktgevär förstörs, kommer Frontier Justice tjäna bonus kritiska träffar. De får också två bonus crits för varje dödar sin Sentry gör och en crit för varje hjälp. På nedsidan har pistolen en 50% mindre magasin än den vanliga gamla hagelgevär och inte få slumpmässiga kritiska träffar.
    • Wrangler: The Engineer kommer att byta sin trogna pistol för Wrangler, vilket kommer att överlämna en vaktpost automatiska syftar till spelaren. När du använder Wrangler, kommer din vaktpost få en skada-absorberande sköld, mer kraftfull bränning pistol, och en snabbare bränning missillauncher.
    • Gunslinger: Är en mekanisk klo som ersätter nyckeln, som lägger 25 max hälsa för bäraren, och ersätter vaktposter med Mini vaktposter (inte lika kraftfullt som vaktposter, går inte att uppgradera, men en gång placerade är extremt snabb att montera, och kan också vara spelaren styras med Wrangler), och var tredje punch i en combo är en kritisk träff, utan slumpmässiga kritiska träffar.
    • Southern hospitality: Är en avancerad nyckel som ser mer ut som en köttyxa med spikar! På träff, blöder mål för 5 sekunder, den har inga slumpmässiga kritiska träffar, och lägger till en 20% sårbarhet brandskador till bäraren.
  • Kom ihåg att du kan förvandla din strukturer innan skapelsen med ett enkelt högerklick (standard). Detta kommer att rotera blåkopia på marken med 90 º. Detta är utomordentligt användbart för strategisk placering på avsatser och liknande.
    • Det är en bra idé att vända din strukturer så att de är mest effektiva. Rotera dina teleporter utgångar för att möta det öppna, så att dina lagkamrater inte kommer att behöva vända sig i förvirring. Rotera dina vakter så att de inte slösar tid vända till brand, ge dina fiender mindre tid att reagera.
  • Förutsätt inte att du bara kan reparera och uppgradera dina egna vaktposter. Om du slagit sig ihop med en annan ingenjör, och din vaktpost förstörs, ihop med andra Engineer för att hålla sin egen vaktpost från att falla.
    • Du kan ta sappörer bort av vänliga teknikerbyggnader om han lyckas få sig själv dödad.
  • Försök att hitta de bästa platserna för att bygga din vaktpost. Några bra lägen är slutna rum, runt avlägsna hörn, och bakom stora stenblock.
    • Du kommer att vilja bygga din vaktpost på en plats där den kan skjuta några spelare som försöker förstöra den. Därför är det en dålig idé att placera en vaktpost ute i det fria, där en prickskytt eller en välplacerad serie raketer kan plocka bort det från ett avstånd. Kanter och trånga hörn är också en dålig idé, eftersom en fiende kan enkelt placera sig att skjuta vakten utan att få ont, också till att vakten s intressesfär omfattar alla anfallsvinklar, eftersom spelarens vapen kan ut sträcka vakten talet.
  • Etablera en framskjuten bas, särskilt i CP kartor, kan vara nödvändiga för att ditt team.
  • Du kan påskynda byggandet tiden av någon av dina strukturer genom att helt enkelt fortsätta att slå den med din Skiftnyckel efter placering. Detta är generellt en dålig idé, men eftersom efter att placera en byggnad du kommer förmodligen att köra för att få mer metall, om du inte redan har ett närliggande dispenser, och inte göra så slösar tid och är mycket riskabelt.
  • Var noga med att plocka upp döda fienden (och lagkamrat) vapen, och plocka upp ammo rutorna. De är en stor källa av metall för att bygga / reparera / uppgradera din strukturer.
    • Du får 100 metall för varje vapen plockas upp! Kör inte för långt bort från ditt läger though!
  • Försök att bo nära frontlinjerna, men tillbaka tillräckligt långt för att kunna bygga samtidigt inte under beskjutning.
  • Du kan hoppa upp på din strukturer för att bygga högre. Att hoppa upp, hoppa och huka i luften medan du flyttar fram emot att få på toppen av din strukturer. Stå och hoppa på din vaktpost eller dispenser kan ge dig tillgång till högre mark där en spion inte kan nå! Om du inte kan få till det högre mark, kan du hoppa fortfarande upp och bygga en teleporter exit för att få dig dit när det är färdigt. Ditt lag, särskilt krypskyttar, kommer att älska dig för att få upp dem högt och oåtkomligt för Spies och scouter som älskar att döda dem.
  • Om du upptäcker att ett ständigt är sapping din vaktpost, använd din nyckel för att döda honom. Du kanske tycker att det är lättare att förstöra ingenjörssoldat och döda Spion med din Skiftnyckel samtidigt, i stället för att förstöra ingenjörssoldat och dra ut ditt hagelgevär för att döda.