Wku

Hur man bestämmer vilken klass att välja på Maple Story

Om du har svårt att välja ett tecken för Maple Story, här är några förslag för att hjälpa dig.

Steg

Hur man bestämmer vilken klass att välja på Maple Story. Bestäm vilken typ av kompetens som du vill att din karaktär ska ha.
Hur man bestämmer vilken klass att välja på Maple Story. Bestäm vilken typ av kompetens som du vill att din karaktär ska ha.
  1. 1
    Bestäm vilken typ av kompetens som du vill att din karaktär ska ha. Gör ditt beslut baserat på de kunskaper som du kommer att gilla det mesta i spelet. Fundera på om du gillar mest stealth, skapar skador eller cruising genom spelet i ett opartiskt sätt.
  2. 2
    Identifiera kompetens för varje klass. Självklart bär var och en av klasserna ett annorlunda sätt att spela. Läs igenom följande för detaljer innan du gör ditt val.
  3. 3
    Följande är en komplett lista över varje möjlig klass:
    • Explorers
      • Fighter (Warrior)
      • Sida (Warrior)
      • Spearman (Warrior)
      • Brand / Poison Wizard (trollkarl)
      • Is / blixt Wizard (trollkarl)
      • Cleric (Magician)
      • Hunter (Archer)
      • Crossbowman (Archer)
      • Bandit (Tjuv)
      • Assassin (Tjuv)
      • Gunslinger (Pirate)
      • Brawler (Pirate)
    • Cygnus Knights
      • Dawn Warrior (krigare - Fighter)
      • Blaze Wizard (trollkarl - nästan Fire / Poison, utan Poison)
      • Vind Archer (Archer - Hunter)
      • Night Walker (Thief - Assassin)
      • Åska Breaker (Pirate - Brawler)
      • Mikhail / Milhile (Dawn Warrior, KMS och GMS)
    • Motstånd
      • Slaget Mage (Magician - till skillnad från något, använder Staff)
      • Wild Hunter (Archer - crossbowman, men monterad)
      • Mechanic (Pirate - Gunslinger tekniskt, mycket skillnad Pirates, unikt, monterade)
      • Demon (Warrior - finns i 2 banor: Demon Slayer och Demon Avenger Demon Slayers använda HP och DP för attacker, och använd en handed axlar och maces Demon Avengers använder en speciell svärd och HP konsumera flyttar Demon Avenger är KMS bara....)
      • Xenon (Thief / Pirate hybrid - använder Energy Sword, använder STR + DEX + LUK, bonussystem överutbud)
    • Hjälte
      • Aran (Warrior - använder polearm, exklusiva combo-systemet)
      • Evan (Magician - till skillnad från något, använder en drake)
      • Mercedes (Archer, använder dubbla armborst)
      • Phantom (Thief, använder kort och en käpp)
      • Luminous (Magician, använder en lysande stav, orb och ljus / mörk magi, KMS endast)
    • Dual Blade
      • Dual Blade (Thief - Bandit som svingar Katara samt dolk)
    • Cannoneer
      • Cannoneer (piratkopiera - gunslingeren som använder en kanon i stället för en pistol)
    • Nova
      • Kaiser (Warrior - Aran, använder en två räckte svärd, Dragon Soul, ett combo-systemet och kan förvandla sig till en drake)
      • Änglalik Burster (Pirate - använder en kanon / pistol hybrid vapen)
    • Exclusive Klasser
      • Jett (Pirate - Gunslinger med en science fiction twist, GMS endast)
      • Dragon Warrior (Pirate - Liknar Jett men med olika djur-tema animationer och använder också kallelsen CMS endast.)
      • Hayato (Warror - Samurai klassen som använder två handed svärd, JMS endast)
      • Kanna (Magician - Shrine Maiden klass som också kan kalla rävar, JMS bara)

Bowmen

  1. 1
    • Bowmen kan använda varierade attacker, och slog mycket hårt med dem. Även värdelös i närstrid tidigt, varierade deras höga skador kapacitet på gör upp för det. De har instabila skador på först. De är väldigt svåra att hoppa-attackera med.
    • Fördelar:
      • Skador börjar lysa senare i spelet
      • Mest intervall i spelet
      • De flesta ovanliga hela klassen i spelet
      • Högsta precision bland alla klasser
      • Relativt billig utrustar (särskilt för crossbowmen)
      • Hög knockback förmåga
      • Hurricane (Bow ledder) rivaler Triple Throw (Night Lord med Shadow Partner (stjärna tjuv))
      • Pierce (Marksman / XBow ledder) behandlar mycket, mycket hög skada på mobs.
      • Marksmen få en färdighet som kan one-hit KO icke-boss monster.
      • Arrow Eruption / Regn gör 3rd jobb Bowmen till mob på nära håll.
    • Nackdelar:
      • Mediocre HP, och MP
      • Instabil skador (fast i 4: e jobb, där du får 90% Mastery)
      • Använd upp nära tills du uppnår Ström knockback och dråpslag
      • Attack är långsammare än hos deras stjärna motsvarighet (speciellt crossbowmen)
      • Rörelse och jumpshooting är tuffare (men möjligt)
      • Inget parti färdigheter tills 4th jobb.
      • Bara tanken förmåga är puppet (krigare har kompetens för att öka vapen försvar, och HP. Magiker har magiska vakt / magic rustning för att minska skadorna vidtas. Tjuvar har und-förmåga och alkemisten / chakra senare för att förbättra regenerering)
    • OBS: Bowmen är inte så värdelös på nära håll som synder, som förmågan, makten knockback (PKB) knackar nära fiender borta mycket lättare.

Magician

  1. 1
    • Magiker är mycket rikligt i behandling av MS. Du kan se alla klasser av trollkarlen gå runt hela tiden. Till skillnad bågskyttar och mördare, deras attacker är både närstrid och varierade. Använda trollformler som energi Bolt och Magic Claw, kan de orsaka för skador i de mellanliggande nivåerna, och skydda sig med magi Guard. De är omtyckt i partiet Quests för den skada de kan göra och de färdigheter som de kan bidra.
    • Fördelar:
      • Bra, stabil skador i 1: a jobb avancemang
      • Mycket bra skador comeback i 4: e jobb i form av mobben färdigheter
      • Otroliga mängder av HP och MP återhämtning
      • Magiska Claw kan attackera genom väggar och med en stabil, bra skada
      • Ta skada genom magi Guard, i MP
      • Högre magi försvar
      • Can telecast (teleport + attack skicklighet)
      • Heal, används av präster, präster och biskopar, motverkar syftet för HP brygder
      • Äger alla andra klasser på 4: e jobb. (15 monster på otroliga nivåer av skador men använder mer mp).
    • Nackdelar:
      • Den enda 2nd jobb avancemang attack som prästman är heligt pil, vilket är lika med nästan magiska klo.
      • Låg vapen försvar
      • Samma problem med bågskyttar med jumpshooting
      • Låg HP
      • Övermannades av andra klasser i 2: a jobbet gång på nivå 40.
      • Även Magi Guard hjälper det så att de inte dör, kostar det också många av mp, och mp är dyrare än HP att köpa potions för. OBS: monster / bossar som skingra också skingra magiska Guard, så det kräver snabba reflexer för att omarbeta och undvika att dö)
      • Utbildningen är begränsad på grund av deras beroende av elementära fördelar.
    • OBS: Även andra klasser övermanna Präster i 3: e klass, de har en hel massa av partiets färdigheter som att fånga uppmärksamheten hos alla parter.

Thief

  1. 1
    • Tjuvar är en mycket intressant klass i MS. De kan hoppa-attackera med kaststjärnor och attackera på nära håll med dolkar (även om du måste välja mellan dem). De har också den coolaste utseende utrustning (diskutabelt). Tjuvar får inte mycket försvar, men de har hög undvika-förmåga, vilket gör fienderna tenderar att missa. De får snabba attacker istället för några starka slag, och som en 2: a klass, de får en av de mest roliga kunskaper i MS, Haste.
    • Fördelar:
      • Snabba attacker
      • Range (för star-kastare eller närstrid (kniv wielders) men kan gå hybrid
      • Kan hoppa-attack
      • Hög noggrannhet (dock inte lika hög som bågskyttar) och mycket undvika-förmåga
      • Triple Kasta med Shadow Partner (Night Lord) hastighet rivaler Bow Master Hurricane
      • Alchemist är mycket användbart för eremiter (Läker 150% mer från krukor, och saker som onyx äpple sista 15 minuter i stället för 10)
      • Hermit låga överlevnadsförmåga kurs görs upp för sina goda undvika-förmåga färdigheter såsom flash hopp, även om det tar lite övning för att vänja sig vid att använda den på rätt sätt. Också en bra förmåga att komma runt snabbare.
      • Meso Guard ökar kraftigt banditer överlevnadsförmåga ränta
      • Meso Explosion är en mycket kraftfull färdighet, men du måste använda din egen meso s för det.
      • Night Lords 4th jobb skicklighet Ninja Storm knackar tillbaka alla monster i området och bedövar dem så att du har mer utrymme att anfalla (vanligtvis uppnås i mycket högre nivåer på grund av svårigheten att förvärva färdighet)
      • En av de bästa valen i partier för chefen springer
    • Nackdelar:
      • Mediocre HP
      • Assassins måste finansieras (att ha bra Stjärnor t.ex. Ilbis, som kostar runt 15mill beroende på världen)
      • Dagger tjuvar har svårast utjämning i 1: a jobbet (om de inte använder stjärnor till nivå 30)
      • Assassins har i allmänhet mindre än försvar Bandits eftersom om förmågan att svinga sköldar
      • Assassins har inget att skydda sina HP (Men de kan HP tvätta, kräver lite nx)
      • Dagger tjuvar (Bandits) är svårare att nivå tills 3rd jobb
      • Daggers har kort räckvidd, men fastställs av Boomerang steg i 4: e Job
      • Assassins tenderar att kräva mer meso att underhålla än andra klasser (speciellt om du blir dexless eller låg-dex) samt priset för att förvärva stjärnor.
      • Tjuvar är mycket riklig, dolk och stjärna likadana (även om mycket mer av det senare).

Warrior

  1. 1
    • Warriors är mestadels närstrid kämpar. De kan inte använda range attacker som de andra klasserna förrän långt senare i spelet. Därför, och som antas, krigare har långt mer hälsa och försvar än andra klasser. Attackerande närstrid är ibland tråkigt, men det stora skador av varje träff gör det värt.
    • Warriors gör en hel del skador på högre nivåer, men skuggan av Mage i övergångszonen. Vid denna punkt, Warriors verkar ganska patetiskt, men ge inte upp!
    • Dessutom är det tveksamt att välja 2H, eller 2handed, vapen över 1H vapen. Den goda nyheten är att du kan använda båda beroende på miljön. Detta leder på grund av Warrior "Mastery" färdigheter. Exempelvis Fighters få Svärd och Yxa Mastery. Om du väljer Axe Mastery, får du en högre lägsta skador + noggrannhet både 1H och 2H axlar.
    • Fördelar:
      • Högsta HP och försvar av alla klasser.
      • Val av 8 olika vapen typer.
      • Kan välja mellan 1-handed och 2-handed vapen.
      • Första Mapler är att få en mob skicklighet.
      • Sidor (muskotblomma / svärd användare) kan använda elementära laddningar som de av trollkarlar för att öka attackera i 3: e jobb och utanför
      • Hög rå skador.
      • Spearmen är önskade i partier bör de ha Hyper Body (ökar max HP och MP med 60%)
      • Fighters är omtyckt för sin Rage förmåga. Ökad attack med 10.
      • Dragon Knights är den första klassen att ha förmåga att slå 15 monster i kartan. (Draken vrålar)
      • Crusaders göra mer skada på enstaka monster, medan vita riddare gör mer skada bygger på elementära krafter, och Dragon Knights göra mer skada på mobs.
      • Draken Knight har en mer ökad räckvidd men mer tydligt i 3: e jobb.
      • Crusaders och White Knight får mp förnyelse i 3: e jobb.
    • Nackdelar:
      • Inga varierade attacker tills 3: e (för spjut och polearm användare) eller 4: e jobb (för alla andra krigare)
      • Vit riddare / Paladins (Pages tidigare nivå 70) har begränsad utbildning val eftersom de bygger på elementära fördelar (som magiker) för att träna effektivt.
      • Lägsta MP av alla klasser (tills 3: e klass).
      • Axe och Mace användare har relativt instabila skador under hela spelet. Spjut och pol arm användare möter också detta problem, även om detta är åtgärdat i den 3: e jobbet. Hursomhelst, detta är instabil skada besläktad med skador av pre-4th jobb (kors) båge och användare klo. Pole-arm användare och Spearman få fler mästerskap men i 4: e jobb. Även Axe och Mace är instabila, de relativt sett mer skada än den stabila svärd
      • Låg noggrannhet + undvik-förmåga.

Pirate

  1. 1
    • Fördelar:
      • Har både Brawler som i senare nivåer lönar sig med ganska häftiga färdigheter såsom Transformation. Även Gunslingers är snabb, kan hoppa skott, och har brand eller is kulor / ammunition när lvl. 70
      • Jobbet blir inte så tråkigt som de flesta jobb på grund vid 1: a och 2: a jobb finns det ganska svala färdigheter. Detta gäller även för 3: e och 4: e jobb.
      • Som av 2008, finns det inte så många av dem ändå så att du har en bättre chans att bli kända.
      • Revolvermän småningom få en färdighet som rivaler orkan (rapid fire)
      • Revolvermän kan få på höstacken vid Henesy Market Entré.
      • Infighters har en av de bästa överlevnadsförmåga priserna i spelet på grund av osårbarhet ramar.
    • Nackdelar:
      • Pirate kan ses som en annan version av tjuven. De båda har något en samma jobb stil som består av antingen korta intervall angripare (aka. Brawler / Bandit), eller kasta föremål såsom stjärnor eller skjuta kulor (aka. Gunslinger / Assassin).
      • Också, efter ett tag att de kan bli tråkigt och även irriterande. Sedan lanseringen många pirater har invaderat HPQ (Henesys Party Quest) fläckar och nu tar det ännu längre tid att komma in i ett parti. Naturligtvis, som av 2010, är ​​HPQ ganska tom.
      • Fråga vänner om råd. Om någon av dina vänner spelar redan, be dem om råd om klassen fördelar. Det kan hjälpa dig att avgöra.

Perma-nybörjare

  1. 1
    • Fördelar:
      • Ingen EXP skador när du dör
      • Du behöver inte bestämma vilken av de fem andra du kan göra
      • Att vara en del av ett unikt samhälle
      • Taxi är billigt (90% rabatt)
      • Lägger någon utmaning
    • Nackdelar:
      • Inga speciella färdigheter
      • Måste finansieras (mycket) för vapen och utrustar
      • Extremt svag jämfört med andra klasser
      • Tar lång tid att nivå upp

Cygnus riddare

  1. 1
    Cygnus riddare är avknoppningar av de fem ursprungliga klasserna, men med vissa skillnader.
    • Fördelar:
      • Nivåer upp snabbare än någon annan klass
      • Anständigt (och flashiga) färdigheter för de flesta klasser
      • 6 AP varje nivå upp till nivå 70
      • På nivå 120 kan du göra en Ultimate äventyrare (Förmåner inkluderar speciell titel, höga statistik, nya färdigheter etc.)
      • Alla klasser kan ha en själ sprite som angriper fiender för dig
    • Nackdelar:
      • Såvida du inte spelar så Mikhail / Milhile, är den nivå locket 120.
      • Ultimate äventyrare har något mindre HP än en vanlig äventyrare (dismissible)
      • Inte alltför kraftfullt efter nivå 70
      • Kan inte komma åt porten till framtiden området, eller göra en Cygnus eller Magnus boss springa.

Tips

  • Välj vad som bäst passar ditt spel-spelande färdigheter.
  • Läs några av de relaterade Google artiklar om Maple Story för mer information för att hjälpa dig att göra ditt beslut.
  • Försök inte att gå med strömmen. Om alla gillar magiker eller tjuvar, behöver du inte att gilla dem. Välj vilken klass du vill.
  • Mage och krigare ont. Skillnaden är att krigare har mer HP och Mage har mycket mer MP.
  • Om du är en Perma-Nybörjare, säger "tack" eller bara ignorera dem om någon ringer dig noob.

Varningar

  • Om du inte är nöjd med din karaktär, har du alltid möjlighet att radera det. Alternativt, gör de bra karaktär kort och mulor lagring.